"سندس" در جست و جوی حقیقت

از شهید سید مرتضی آوینی:
هیچ کس را جز یاران امام حسین (ع) راهی به سوی حقیقت نیست.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
"سندس"دختری در جست و جوی حقیقت،نام کتابی نوشته ی شهیده بنت الهدی صدر است.
سندس(sondos:پارچه ی ابریشمی و زربفت،حریر لطیف و قدیمی -فرهنگ معین-)

۲۰اسفند

بسم الله الرحمن الرحیم

یا علی گفتیم و ترجمه مقالات شروع شد :))

التماس دعا داریم از همگی، از خدا بخواهید بنده بتوانم در کمال آرامش و به شیوه‌ای مسالمت‌آمیز با زبان انگلیسی مقالات کنار بیایم و بفهمم که چه کرده‌اند و چه نتیجه‌ای گرفته‌اند و چه بر علم افزوده‌اند تا انشاءالله بر علم و معرفت ما نیز افزوده شود.

البته می‌دانم که در این چیزها نباید دنبال کسب معرفت بود ولی خُب همین تعمق و اندیشیدن، فتح بابی است تا انشاءالله فکر و ذهنم‌مان در اندیشیدن پیرامون همه مسائل ورزیده شود...

برعکس همه که از استادِ سختگیر بدشان می‌آید؛ بنده جدیدن خوش‌حالم که استادان جدی و سخت‌گیری داریم. البته به سهم خودم غُر می‌زنم و گاهی شکایت می‌کنم که چرا ما را درک نمی‌کنند و انقدر کار بهمان می‌دهند و کلی درشت بار زمین و زمان می‌کنیم! اما باور کنید اگر ما را به حال خودمان رها کنند معلوم نیست چه تنبل‌خان‌هایی خواهیم شد و لحظات زندگی‌مان را در خواب و فکر و خیال پوچ می‌گذرانیم و یه مشت مدرک‌دار نفهم بار می‌آییم.

به نظرم باید از استادان و معلمان بی‌منطق و بی‌اخلاق گریزان بود و تنفر داشت، اساتیدی که حرف‌های خوب زیاد می‌زنند اما خوب عمل نمی‌کنند. اساتیدی که علم‌شان در حد مدرک و محفوظات‌شان است.

جدیدن دوست دارم کمتر حرف بزنم، مدام نگران این هستم که نکند من هم شبیه آدم‌هایی شوم که پُرند از شعار و حرف‌های اخلاقی زدن اما پای عمل که می‌رسد یکی دیگر می‌شوند و شبیه حباب، توخالی هستند. واقعن ترسناک است که آدم شبیه آنچیزی شود که خودش نهی می‌کرد و دچار اخلاقیاتی شود که  آن‌ها را مذمت می‌کرد. از خدا بخواهیم این‌گونه نشویم. 

۹۳/۱۲/۲۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
سندس در جست وجوی حقیقت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی