"سندس" در جست و جوی حقیقت

از شهید سید مرتضی آوینی:
هیچ کس را جز یاران امام حسین (ع) راهی به سوی حقیقت نیست.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
"سندس"دختری در جست و جوی حقیقت،نام کتابی نوشته ی شهیده بنت الهدی صدر است.
سندس(sondos:پارچه ی ابریشمی و زربفت،حریر لطیف و قدیمی -فرهنگ معین-)

۱۹شهریور

بسم الله الرحمن الرحیم

خسته و کلافه نشسته ام برای انجام کاری که شنبه ای که می آید باید تحویلش دهم. اما بیشتر وقتم صرف جست وجوی کتابهای مربوط به کار شد و من هم خسته تر و کلافه تر شدم و دلشوره هم به سراغم آمد. دلشوره اینکه آیا میتوانم تا شنبه کل کار را انجام دهم. جمله ای از شهید چمران را روی کاغذ نوشته ام و مدام با خودم تکرارش میکنم :«می گویند تقوا از تخصص لازم تر است، آن را میپذیرم، اما میگویم: آنکس که تخصص ندارد و کاری را میپذیرد، بی تقوا است». از طرفی این جمله را میخوانم و درونم آشوب میشود از طرفی در درونم به خودم میگویم نباید تسلیم ضعفهایت شوی...

دچار خوددرگیری شدیدی شده ام. از اینکه شنبه باید برای انجام دادن و یا ندادن کارم به مسئول مربوطه اش جواب یا توضیح بدهم بدم می آید. دوست دارم برای خودم و با ریتم و نظمی که خودم دوست دارم کارم را انجام بدهم.

اصلاً دوست دارم بنشینم گریه کنم. مدام در درونم دو الهام هستند که مدام در حال بحث و جدل باهمند. یکی میگوید تسلیم ضعفهایت نشو، آن یکی میگوید الان وقت مناسبی برای قبول آن کار نبود، آن دیگری میگوید غر نزن و ناشکری نکن و هر کار را باید شروع کرد و نترسید و هر کاری اولش سخت است بعدش راه میافتی آن دیگری چیز دیگری میگوید....

در همین گیرودار گفتم شاید نوشتن کمی آرامم کند. (اما همین نوشتن باعث شد زمان بگذرد و من کاری انجام ندهم!)

۹۴/۰۶/۱۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
سندس در جست وجوی حقیقت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی